FIT Muscle Care: nieuwe naam en een nieuw jasje, dezelfde kwaliteit

Gebruikers van de producten van FIT opgelet! Medio dit jaar zien de verpakkingen van zowel de massageolie als de sportbalsem er anders uit. “Na tien jaar werd het tijd voor een fris uiterlijk. Bovendien gaan we binnenkort ook in een aantal extra Aziatische landen leveren. Een mooi moment voor een nieuwe verpakking’’, zegt eigenaar Joop Bergman.

Over het nieuwe jasje en de blik oostwaarts later meer. Ook de website van FIT en de naam zijn veranderd. Ten eerste zijn de puntjes verdwenen. Joop: “FIT is eigenlijk een afkorting van Fast Injury Treatment, vandaar de puntjes. Maar inmiddels is FIT een bekend begrip in de massagewereld en de fysiotherapie. Die puntjes zijn niet meer nodig.” Sterker nog, de puntjes maakten het op internet lastiger zoeken voor de klant, zeker in het buitenland.

Aan de naam is bovendien ‘Muscle Care’ toegevoegd. Ook de nieuwe gerestylede website heet zo. “Dat maakt het voor iedereen duidelijk waar onze producten voor dienen. De sportbalsem en de massageolie verzorgen en verbeteren de kwaliteit van de spieren”, zegt Joop.

Azië

FIT leverde al producten in veel Europese landen en sinds 2015 ook in China. Momenteel werkt het Nederlandse merk aan toetreding tot de markt in India, Vietnam en Saoedi-Arabië. Dat is niet zo eenvoudig als het klinkt. “In de EU is er een set regels waar je aan moet voldoen, de zogenaamde Medical Device Regulation (MDR), de Europese regelgeving voor medische hulpmiddelen. Maar landen buiten de EU hebben andere regels en dat maakt het best ingewikkeld. Zeker in landen zoals Saoedi-Arabië. We gelden daar als ‘health product’. Het einde is gelukkig in zicht’’, zegt Joop. Vanwege het verdwijnen van de puntjes in de merknaam, de toevoeging van Muscle Care én de uitbreiding naar andere landen, gaan de verpakkingen binnenkort veranderen. “Heel schokkend is het niet hoor. De kleuren blauw [voor de massageolie, red.] en groen [voor de sportbalsem, red.] blijven hetzelfde. Maar de uitstraling van de verpakking wordt wat strakker.”

Onze massageolie is ontwikkeld in samenwerking met masseurs. Daar gaan we niets aan veranderen.

Samenstelling

De productbeschrijving zal bovendien niet meer in het Nederlands op de verpakking staan, maar in het Engels. Middels een papieren bijlage in het doosje wordt de productbeschrijving toegevoegd. Joop: “Dat wordt net zoals een bijsluiter bij medicijnen. Al heet het geen bijsluiter omdat onze producten geen geneesmiddelen zijn.”

Wanneer de nieuwe verpakkingen geïntroduceerd worden, hangt af van de toelating in de diverse Aziatische landen. Joop verwacht dat dat rond de zomer zal zijn. Aan de inhoud verandert niets. De massageolie blijft in verpakkingen van 250 en 500 milliliter en 5 liter bestaan. De sportbalsem is straks nog steeds verkrijgbaar in 10, 75, 100 en 500 milliliter. Ook de samenstelling van de producten blijft hetzelfde. “Onze klanten zijn heel tevreden over de kwaliteit van de balsem en de olie. Onze massageolie is ontwikkeld in samenwerking met masseurs. Die heeft een optimale viscositeit, aangename geur en prettige werkbaarheid. Daar gaan we niets aan veranderen.”

Bekijk de nieuwe website: www.fitmusclecare.com.